Retourneren en reparaties
HerroepingsrechtU heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het retourformulier. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen. |
Reparaties binnen en buiten de garantie
Kooistra Detectors B.V. beschikt over een eigen Service Center. In het Service Center wordt er gewerkt aan onderhoud, service en reparatie opdrachten van onze klanten. Wij zijn een officieel servicepunt voor Garrett, Teknetics, Quest en Nokta|Makro metaaldetectoren. Ook vele andere merken en modellen metaaldetectoren kunt U bij ons laten controleren en/ of laten herstellen. Ook metaaldetectors die niet bij ons, maar bij 1 van onze verkooppunten zijn aangeschaft kunt U bij ons onder garantie laten repareren.
Aan reparaties van producten buiten de garantie zijn kosten verbonden.
Een product valt buiten de garantie indien:
- De garantietermijn van het product reeds verstreken is
- Ontstane defecten veroorzaakt zijn door eigen toedoen
- Producten aangeschaft zijn in het buitenland (Deze vallen niet onder de Nederlandse garantie, maar onder de service en garantie van het product in het betreffende land).
Bepaalde merken en modellen metaaldetectors worden inmiddels niet meer geproduceerd. In sommige gevallen is het desondanks toch mogelijk om uw metaaldetector te laten repareren. In andere gevallen is dit helaas niet meer mogelijk. Indien fabrikanten niet meer bestaan (zoals Compass en Discovery) of modellen al jaren niet meer geproduceerd worden is het vaak lastig om specifieke onderdelen na te kunnen bestellen.
Heeft U een oude metaaldetector, waarvan U weet dat het model niet meer geproduceerd wordt, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer: +31 (0)513465093 of per email: info@kooistra-detectors.com om te bespreken of reparatie van uw oude detector nog mogelijk is.
Wij ontvangen regelmatig producten ter reparatie, die niet defect zijn, maar waarbij het probleem veroorzaakt wordt door lege, zwakke of slechte batterijen. Voordat U een metaaldetector ter reparatie opstuurt, willen wij U vragen te controleren of het defect niet door de batterijen veroorzaakt wordt. U kunt dit controleren door geheel nieuwe batterijen van goede kwaliteit in het systeem te plaatsen en te testen of het defect nog steeds bestaat. Indien U een product ter reparatie aan ons wilt toezenden dient U de volgende instructies te volgen:
Verstuur de metaaldetector naar onderstaand adres onder vermelding van uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres, aankoopfactuur en een korte beschrijving van het defect of probleem, of Print het retourformulier uit, vul het in en stuur het samen met uw defecte apparaat op.
Download retourformulier
Kooistra Detectors B.V.
Ter attentie van Service en Reparaties
Hoofdstraat 41
9693AE Bad Nieuweschans
The Netherlands
Bij reparaties buiten de garantie worden reparatiekosten in rekening gebracht. Indien de reparatiekosten in verhouding tot de waarde van de detector te hoog zijn, zullen wij U hierover informeren. U dient vervolgens te beslissen of reparatie voor U zinvol is. Indien U zelf een maximaal reparatiebudget heeft kunt U dit vermelden. Blijft de reparatie binnen uw budget zullen we de reparatie uitvoeren. Valt het hoger uit, dan zullen wij U hierover informeren en de reparatie niet uitvoeren. Indien U wenst dat wij het toestel per post aan U retourneren berekenen wij hiervoor verzendkosten. Het is ook mogelijk om het kosteloos af te komen halen.
Na ontvangst van uw opdracht duurt het gemiddeld 1 week voordat deze voltooid is. In bijzondere gevallen, waarbij specifieke onderdelen niet voorradig zijn maar moeten worden nabesteld bij de fabrikant, kan dit langer duren. Wij zullen U hier dan over informeren.
- Als een product tijdens de garantieperiode defect is en niet te repareren valt, ontvangt U een geheel nieuw apparaat.
- Indien uw reparatie onder garantie valt, berekenen wij U geen reparatiekosten.
- Defecten veroorzaakt door uw eigen toedoen, vallen uiteraard niet onder de garantie.
- Product garanties zijn overdraagbaar. Dit betekend dat, indien U de detector tijdens de garantieperiode aan een ander persoon verkoopt, deze persoon de nog resterende garantie kan overnemen.
- A-merk producten beschikken allen over een uniek serienummer. Aan de hand van het serienummer kunnen we controleren of het product onder garantie valt.